Po raz ósmy opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance.
Z badania wynika, że 81 proc. (wzrost o 5 p.p. w porównaniu do 2017 roku) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadoma czym są usługi assistance.
Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. Podczas badania sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują pakiety assistance.
Znaczny wzrost świadomości
Z 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe aż 14,3 mln deklaruje, że rozumie czym one są. W stosunku do 2017 roku ich liczba wzrosła o 603 tys. osób.
- Utrzymuje się zaobserwowany w poprzednich badaniach trend pokazujący, że wzrasta popularność usług assistance oraz, że Polacy szeroko patrzą na te usługi. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 44 proc. (wzrost o 3 p.p.), jako usług ubezpieczeniowych/usług dodatkowych 42 proc., samochodowych/komunikacyjnych 22 proc. (spadek o 8 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Liderem assistance samochodowe, coraz wyżej cenione assistance domowe
W 2018 roku największą wartość dla Polaków miało assistance samochodowe/komunikacyjne np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (74 proc., spadek o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska czy rehabilitacja (73 proc., spadek o 12 p.p.), na trzecim turystyczne/podróżne czyli organizacja leczenia za granicą po wypadku lub chorobie (65 proc., spadek o 3 p.p.).
- Wśród badanych osób 57 proc. wskazało assistance domowe jako to o największej wartości. To wzrost aż o 10 p.p. w porównaniu do 2017 roku. Niezmiernie cieszy nas fakt, że Polacy coraz lepiej widzą, jak wartościowe w rozwiązywaniu domowych awarii, może być assistance. Ten rodzaj usług, może nie jest jeszcze tak popularny, jak assistance dla samochodu, ale z roku na rok coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać te usługi i je cenić – dodaje Tomasz Frączek.
Respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem jednak w 2018 roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło to najczęściej była to awaria w domu (18 proc., wzrost o 4 p.p.), awaria samochodu (17 proc., wzrost o 5 p.p.) nagłe zachorowanie w kraju (12 proc., spadek o 2 p.p.).
Korzystanie z usług assistance
Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.), bankowych (11 proc.). Skorzystanie z usług assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych i bankowych wynosi 44 proc.
- Osoby posiadające usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich chętnie. W 2018 roku Polak posiadający assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a posiadający assistance w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Co szósty respondent uważa, że ubezpieczenia mają pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę i że podnoszą poziom bezpieczeństwa (61 proc., spadek o 5 p.p.).
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.
Mondial Assistance
press box
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/81-proc-polakow-zna-i-rozumie-uslugi-assistance